Mathilde Tours. / Læsø Turen 2019

Læsø Turen 2019

På Mathildes efterårstur, har vi efterhånden erfaret, kan det være ret svært at undgå regnvejr. Og denne tur var da heller ingen undtagelse. Vi snakkede om sidste års tur, hvor det begyndte at regne, da vi holdt mellem Skive og Virksund. Turen til Touring Camp i sin tid, hvor det begyndte at regne, da vi nåede til Linde, kunne vi også godt huske. Denne gang var en smule anderledes. Det begyndte at regne før vi kom fra Vilhelmsborg, men vi var forberedte. Regnhabitterne fra T Hansen blev trukket frem, og med dem på, kunne regnen bare komme an. Det gjorde den så også. Ikke voldsomt men stille og insisterende det meste af vejen til Frederikshavn. Her var det tørvejr, og det lykkedes for flere af os at få tørret både handsker og hjelme i venterummet til færgen. Vi var godt forsynede på turen, idet Else havde fået jobbet med både at sørge for mad og bringe den frem. Vi gjorde holdt ved en tankstation lidt nord for Møldrup, og her tryllede Else en god frokost frem fra bilens bagagerum. Vel ankommet til Læsø, kørte vi den korte vej ud til campingpladsen, hvor vi blev indkvarteret i nogle rigtig dejlige hytter. Til aften tryllede Else igen, denne gang var det frikadeller og kold kartoffelsalat, og minsandten om ikke bilen var fyldt så meget op, at der også kunne blive til 2 gange morgenmad samt frokost om lørdagen. Der skulle bare suppleres med friske rundstykker.
Lørdag havde vi dejligt vejr, frokosten nød vi f.eks. udendørs. Vi fik kørt en god tur rundt på øen, og damerne nåede at besøge et bredt udvalg af Læsøs butikker, før vi om aftenen nød et godt aftensmåltid hentet hos en lokal take away restaurant. Som sædvanlig var stemningen god, og der var dømt max hygge. Efter en gang morgenrengøring i hytterne efterfulgt af morgenmad, var det tid at sætte kursen mod færgen, og dernæst hjemad. Turen forløb uden problemer og uden uheld. Tak til Poul for en god tur og tak til Else for en god forplejning.