Mathilde Tours. / Ingolf`s sommertur 2019

Ingolf`s sommertur 2019

Referat 1. del
Så blev det endelig lørdag den 13. juli, hvor vi skulle afsted på Ingolfs sommertur. Hvor er det da fantastisk, at have sådan en formand, der gider lave en sommertur for os i Mathilde MC 😊 vi mødte 6 super friske og spændte MC’ er op på parkeringspladsen ved Vilhelmsborg kro. Næste opsamling var ved Måbjerg kirke. Turen gik fint, der blev lige en enkelt pause, før vi stødte på de sidste to ved færgen i Århus. På færgen blev der sammenlignet dåse-leverpostej og dåse-makrel... næste færge i Rørvig kom vi også hurtig med, og det slog alle rekorder med at vi kørte lige på færgen i Helsingør. Og i Trelleborg fandt jeg ud af, at der var en fordel i at være godt sat, det lykkedes nemlig ikke JC, at få mig væltet af banditten.... Hvad Night stop i Trelleborg har været brugt til fandt vi ikke ud af, utroligt slidt og grimt, men fint rent. Men sovesal i vores fremskredne alder🙄🙄 der skulle hjælpes med hentning, smøring og så videre, og heldigvis holdt JC’ s hjerte til at vågne op til Pouls hoved, og ikke Vivis... og kl 5.30 var det umuligt at sove mere, for mænd der skulle pisse på skift, hjælm der skulle lades osv. Afsted kom vi😊Men ak og ve... efter indcheckning kan det være meget svært på den tid af dagen, at finde den helt rigtige færge, når nu der var hele tre at vælge imellem.... og vi fandt vist aldrig ud af hvor vi kunne være kommet hen, hvis vi var blevet i den første bås vi holdt i...😳😳 vi lavede en u-vending til mandskabets store irritation og kom over og holde ved siden af en rumænsk bus, og vi kunne tydeligt se i deres øjne, at hvis vi forlod vores MC’er så ville mange dele hurtig mangle.. ja måske ikke så meget på banditten, som på de store BMW’er.. Morgenmaden blev fortæret på færgen, og da vi kom i land stod Susanne og Benny og ventede på os😊😊
Ref. Gitte

Ref. 2 del
Vi mødtes ved færgen i Sassnitz og tog derefter direkte på tur Rügen rundt. Det var en smuk tur gennem små byer og skove. GPS’en kan indstilles til at undgå motorveje, men ikke brostensbelagte veje. Så vi fik rystet krop og mc grundigt!
Frokosten blev indtaget i det grønne, en naturpark. rastepladser med borde og bænke er generelt en mangelvare mange steder i Tyskland.
Vi ankom til hotellet Top Motel, et dejligt sted hvor MC’ere kunne parkeres lige udenfor værelset. Aftensmad kunne vi få på stedet, nemt og godt.
Mandag lød turen på kørsel til Peenemünde. Et stort kraftværk, der under krigen blev brugt til fremstilling af V1-missiler og V2 raketter. Området virker i dag som museum. Derefter kørte vi til Polen, nærmere Swinoujscie. Der var et leben af folk, hestevogne og butikker. Vi fandt et grønt område ved vandet, hvor vi fik en bid mad. Men så kunne vi da sige at vi da været i Polen!!
Turen gik igen hjemover, det havde været en lang dag, så efter et hurtigt bad, var vi klar til aftensmaden på Motellet.
Tirsdag gik turen til Rostock, vi kørte på de mindre veje langs kysten, indtil vi kom til hotel Citymaxx. Det lå tæt på havnemiljøet og bød på en gåtur langs havnen, til et spisested på byens torv med smukke gamle bygninger. Niels Chr. fandt hurtigt ud af, hvornår togene der kørte forbi, kunne bruges, så vi slap for gåturen hjem.
Onsdag gik turen videre til Lübeck, for de fleste. Ingolf kørte hjemover, Vi fortsatte turen til Dresden, Elly og Jørgen blev i Lübeck og resten fortsatte turen til det sidste overnatningssted i Slesvig.