Mathilde Tours. / Sønderborg aug. 2020

Sønderborg aug. 2020

Sønderborg turen 2020.

Så blev sommerturen til Samsø til en efterårstur til Sønderborg, hvor 20 deltog.

Vi startede ved Vilhelmsborg Kro fredag kl. 10 og fortsatte til Måbjerg Kirke for at samle op, hvorefter 10 motorcykler og 2 følgebiler startede på turen i solskinsvejr.
Turen gik ad små veje til Den genfundne Bro ved Vestbirk, hvor vi spiste lækker frokost, som Vivi og Lissy havde medbragt. Broen er absolut et besøg værd, og kan besigtiges både oppe og nede fra. Efter en times pause kørte vi til Åbenrå, hvor vi holdt tanke- og ispause. Herefter med Vibeke som førerhund mod Sønderborg ad små veje. Der var lidt forvirring før vi nåede Hotel 6400, fordi vejen for nogle blev spærret af broklappen, mens én forsøgte at flytte en blomsterkumme med motorcyklen. Hurtig indkvartering og derefter gik/kørte vi til Fox og Hounds, hvor vi spiste rigtig god aftensmad og efterfølgende Mathilde-hygge.

Lørdag morgen kl. 9.30 stod Vibekes mc-ven fra Als, Helge, klar til at give os en rundtur på alle små veje på Als. Én skulle lige have tanket (en hvid Honda) og kom til at fylde 4 liter diesel på. En Honda kører fint på diesel, bortset fra lidt blå tåge bag til. Vi gjorde holdt ved Vibæk Mølle, som er en mini Hjerl Hede. Rigtig idyl. Videre til Mommark for at få en is, mens én tog en dukkert for at få skyllet dieselen af ved de grønne palmer. Derefter til Dyndved, hvor der var udstilling af gamle biler og knallerter, og hvor Helge havde arrangeret frokost med kartoffelsalat og ringriderpølser. Næste stop var færgen til Ballebro, hvor vi blev udstyret med mundbind. Vi fortsatte til Sønderborg Slot, hvor vores formand blev væk for os (måske var Peter igen kommet lidt for langt frem). Heldigvis blev han genfunden på hotellet. Efter en hurtig omklædning fortsatte vi til Restaurant Colosseum, hvor flertallet spiste restaurantens specialitet ”Kong Fiddes livret”, som varmt kan anbefales. Aftenen sluttede med hyggeligt samvær på hotellet.

Hjemturen startede i tørvejr, men med udsigt til kraftige byger. Enkelte havde forberedt sig på syndflod - og den kom hurtig. Vi spiste Vivi og Lizzys sidste feltrationer til frokost på en rasteplads ved Varde i næsten tørvejr. Herfra kørte vi alle hjem efter en herlig weekend med Mathilde Tour. Tak til Ingolf for endnu en vel tilrettelagt tur.