Mathilde Tours. / Samsøturen den 11 til 13 juni 2021

Samsøturen den 11 til 13 juni 2021

Samsø turen juni 2021
I år gik turen til Samsø, for 17 MC’er og 24 forventningsfulde mennesker. Der var afgang fra Vilhelmsborg
Kro fredag morgen med opsamling ved Måbjerg kirke. Vi havde 2 følgebiler med, der var fyldt godt op med
lækker mad og drikkevarer. Ingolf, Lissy, Vivi og Lisbeth havde været på storindkøb til os sultne MC’er.
Sikke en luksus at have følgebiler med på sådan en tur !
Første stop var ved Rønkilde rasteplads, hvor vi kunne nyde rundstykker og kaffe. Derefter gik turen videre
af mindre veje via Skanderborg til Hou, hvor vi skulle sejle kl. 12. Der var på forhånd reserveret borde til
flokken, og vi nød en lækker sandwich til frokost på overfarten.
Da vi ankom til Sælvig havn, fortsatte turen rundt vestom på øen, besøg ved Mårup og Langør havn, inden
turen gik videre sydpå til Ballen Strandcamping. Der var lejet 6 hytter, med plads til 4 i hver og med fin
udsigt over Samsø Bælt, desuden var der en stor grill og der var sat pavillon op, hvor der var bænke sæt,
som vi kunne nyde måltider ved. Det kaldes luksuscamping!
Efter udpakning, var det tid til afslapning og optænding af grill. Knud var som vanligt grillmester, så vi kunne
nyde en dejlig aften med god mad. Ingolf havde tidligere været forbi indtjekning, for at betale samlet for
opholdet. Han havde ikke tjekket kvitteringen, så da campingmutter nedbøjet kom til ham, var han
uvidende om, at de ved en fejl havde trukket godt 260.000 på hans konto. Han blev ikke slået ud af det,
men spurgte ind til hvor mange overnatninger, vi kunne få for pengene. (men mon ikke han tjekkede
kontoen inden sengetid.)
Vi fik en god nats søvn, dvs. med diverse snorkelyde og en enkelt husmår oppe på hemsen, (vi fandt senere
ud af, at det blot var Knud der rumsterede) Efter lørdagens morgenkomplet, var det tid til et besøg på
Samsøs Tekniske museum. Det bød på et tilbageblik og snak om gamle dage, efter kik på gamle biler,
jukebox, carmencurler, vægtelefoner m.m.
Kørslen fortsatte til Nordspidsen Issehoved, hvor vi gik med lange stier til vandet. Videre til Nordby, hvor
der var bestilt rundvisning, spisning og prøvesmagning på Samsø Bryghus. Brygmutter var ikke helt tryg ved
for mange smagsprøver, da hun så, vi var på mc. Så hun pakkede en kasse med div. Samsøbryg, vi kunne
“prøvesmage” om aftenen. Der var vist bred enighed om, at græskar skal man ikke putte i en flaske øl !
Vi fik en lille gåtur gennem Nordborg, hvor der blev oset lidt i Nordby’s Gamle Købmandshandel. Derpå gik
turen sydpå til Vesborg Fyr, hvor vi fra toppen kunne nyde udsigten, inden turen gik hjem til pladsen. Der
blev lavet opstilling af alle MC’er på række, så der kunne tages et godt holdfoto, den største først, det var
Niels Christians, men Lisbeth mente, at det kunne diskuteres.
Aftenen bød igen på lækker mad fra grill, hvor Knud igen fandt grillgrejet frem, og der blev spist med god
appetit, krydret med gode historier, fra “det virkelige liv”. Søndag startede med morgenmad i det fri, inden
oprydning og rengøring af hytter. Færgeafgang til tiden, vi fik heldigvis Ejner med. Lis havde “gemt”
billetten i lommen, så det var nemt, når der skulle tjekkes ind.
Fra færgelejet gik turen hjemover, via Sejs-Svejbæk med frokost i det grønne og spisning af rester fra “de
riges bord”
En dejlig tur med et godt tilrettelagt program af Ingolf, masser af hygge, dejligt vejr og tid til oplevelser.
Vi er helt sikker klar igen en anden gang.
Mvh. Susanne

Ref. Susanne
Foto. Vivi, Susanne, Ingolf og Knud
_________________________________________________________________

Formandens kommentar til turen!
Der er en del ting, der skal klares forud for sådan en tur, og det bliver ikke mindre,
når der er en færge inkluderet. Selv om der opstod et pludseligt frafald tæt på
målstregen, så var der heldigvis et par, som var friske på at tage de tomme pladser.
Når man ser, hvordan alle hygger sig og har det rart sammen på kryds og tværs, så
er det hele umagen værd. Det var også godt, at se de ”nye” personer, som ikke har
været med på weekendture før. De faldt jo bare ind, som om de havde været med
altid.
Med hensyn til de famøse 268.200,94 kroner, som blev trukket på min konto ved en
fejltagelse, så har det ikke bekymret mig et øjeblik. Det var jo en fejl, og ikke nogle
banditter, der havde stjålet mit kort. Jeg skrev en mail til banken om søndagen, og
om mandagen ringede min bankmand og spurgte, om jeg havde købt en
campingplads i weekenden. Senere måtte jeg også ringe til campingpladsen. Jeg fik
campingfatter i røret, præsenterede mig og fortalte, jeg havde været der i
weekenden. Så spurgte han: (og jeg kunne næsten høre ham smile) Var det dyrt?
Det er jo dejligt når man kan tage humoren til hjælp. Fejlen er rettet, og der er
kommet ro på min konto igen.